Pixel Made By Google Mengalahkan Iphone 7

Meet Pixel, Phone by Google.

Google telah melancarkan satu telefon yang diberi nama Pixel. Pixel mempunyai kamera telefon pintar yang paling tinggi undian. Bateri yang tahan sepanjang hari, kapasiti tanpa had untuk semua gambar dan video anda. Ianya adalah telefon pertama yang dibantu Google, ianya terbina didalam Pixel.





Google

Telefon pertama dengan bantuan Google




KAMERA

Kamera telefon pintar yang paling tinggi undian. Dengan skor terbaik 89 SxOMark, Pixel membolehkan anda mengambil gambar dengan mudah dalam cahaya yang rendah, cahaya yang terang atau ** 




12.3MP - Untuk gambar tajam dan imej jelas
1.55μm pixels - Untuk gambar yang menarik dalam apa sahaja keadaan cahaya
f/2.0 Aperture - Untuk Gambar yang terang dan cantik.

KAPASITI



Kapasiti tanpa had untuk gambar dan video. Ucap selamat tinggal untuk notifikasi "Storage is full".

Google Duo


Google juga melancarkan aplikasi yang diberi nama Google Duo. Aplikasi ini sama seperti aplikasi yang ada pada Apple iaitu Facetime. Aplikasi ini membolehkan kita berhubung dengan kawan atau keluarga melalui panggilan video. Ianya juga boleh di gunakan pada Android & iOS.

HARDWARE AND SOFTWARE

Semua hardware dan software yang ada pada Pixel direka oleh Google, termasuk semua aplikasi kegemaran Google. Untuk membawa anda semua lebih laju dan lebih mudah untuk digunakan.

Pixel diperbuat daripada kaca dan aluminium dengan permukaan yang licin dan tepi melengkung mudah untuk cengkaman.

Pixel mempunyai teknologi Pixel Imprint. Ianya digunakan untuk membuka kunci telefon dengan lebih cepat dan hanya sapu ke atas sensor jari untuk akses ke dalam telefon.



SKRIN

Pixel mempunyai paparan sinematik. Skin AMOLED yang bagus dengan kulit hitam dan 16,770,000 warna. Bateri yang tahan sepanjang hari dan caj yang cepat. Pixel boleh bertahan sehingga 7 Jam 15 Minit. 

3 CARA MUDAH BERTUKAR KE PIXEL



1. Menyambung
Menyambung iPhone atau Android lama anda pada Pixel dengan adapter Quick Switch

2. Daftar Masuk
Daftar masuk Google ekaun anda pada Pixel atau daftar yang baru.

3. Memindah
Pilih apa yang anda mahu pindah dari telefon lama ke Pixel seperti contact, calendar events, photos, videos, music, SMS messages. iMessages dan lebih lagi. Hanya perlu duduk dan biarkan Pixel melakukan untuk anda.

VIRTUAL REALITY (VR)



Pixel mempunyai teknologi VR. Daydream View ialah alatan VR dan dikawal oleh Google yang membolehkan anda meneroka dunia baru, menyambar kembali dalam VR pawagam peribadi dan bermain permainan yang meletakkan anda di tengah-tengah tindakan.



Video mengenai Pixel.

SHARE ON:

Hello guys, I'm Tien Tran, a freelance web designer and Wordpress nerd. Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae.

2 comments:

  1. Tapi harganya boleh tahan. Berpeluh dahi

    ReplyDelete
  2. Phone ni memang best. Bye2 Apple. hahahha

    ReplyDelete