5 Tips Untuk Bekerja Lebih Cepat Dan Lebih Cekap





1. SENARAIKAN PERKARA YANG PERLU ANDA LAKUKAN


Apabila anda mempunyai terlalu banyak tugasan untuk diselesaikan. Cara paling mudah dan berkesan adalah dengan menyenaraikan kesemua tugasan tersebut, dengan cara ini dapat membantu menyusun jadual harian anda. Membuat senarai tugasan ini menjadikan anda seorang yang lebih pintar dan terurus.


2. JANGAN GUNA FACEBOOK, YOUTUBE, TWITTER etc. 


Saya pasti tak perlu penjelasan yang lebih dalam tentang ini. Semua orang tahu jika semasa melakukan kerja dan anda menggunakan media sosial, secara tidak langsung anda telah melambatkan proses kerja anda.

3. TIDUR YANG CUKUP

Ini adalah penting!! Otak dan tubuh badan anda perlu berehat secukupnya. Rehat yang cukup akan membuat anda lebih bertenaga dan positif bila bekerja. Jadi jangan ambil mudah perkara ini.


4. SELESA


Semasa bekerja pakailah pakaian yang selesa, hidupkan penyaman udara, makan dengan cukup dan buat apa sahaja untuk menjadikan anda selesa semasa bekerja. Paling penting, duduk dengan posisi yang betul dan tegak. Jangan melakukan kerja diatas katil atau tempat yang tidak selesa, ini akan menggangu anda dan mengurangkan fokus pada kerja.


5. MENDENGAR LAGU


Ada sesetengah orang tidak boleh bekerja sambil mendengar lagu, ini akan menggangu dan tidak boleh focus. Ikut pada keselesaan anda, tetapi ada kajian telah membuktikan lagu klasik dapat membantu anda fokus dan menumpukan perhatian.

SHARE ON:

Hello guys, I'm Tien Tran, a freelance web designer and Wordpress nerd. Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae.

    Blogger Comment

0 comments:

Post a Comment